Dreams..



Dröm 1


Efter jag somnat igen så upplevde jag min värsta mardröm på länge. Jag har inte drömt en mardröm jag kommer ihåg på flera år.
Det var iaf en mördare utklädd till clown som de i helicoptern letade efter. Jag såg honom när jag kollade ut genom mitt fönster. Han hånlog och lipade. Jag fick panik när en människa (jag tror de kan ha varit min mamma) bestämde mig från att gå fram till honom. (jag har svårt att identifiera människor i mina drömmar) Han satt på en gungställning av nått slag på baksidan. När hon går ut springer jag efter och när vi når fram till honom är det bara en liten leksak som sitter där. En kopia av honom, inte större än en barbiedocka. Vi springer tillbaka in i huset och jag känner verkligen paniken. Efter det är det suddigt. Jag har panik över att jag hittar öppnade fönster om och om igen, jag stänger dom och när jag kommer tillbaka är dom öppna igen. Jag vaknar upp nånstans efter det..

Dröm 2

Den börjar utspela sig på Sorunda ridklubb utav okänd anledning, men vad som händer där kommer jag inte ihåg. I nästa scen befinner jag mig i nått som jag tror ska föreställa en blandning av min mormors hus och min farbrors. Den här drömmen var kortare och jag kommer inte ihåg mycket. Jag kollar iaf på en soffa som står där. Igenom tyget så har någon satt fast massa säkerhetsnålar som är öppna. Jag börjar plocka bort dom och när jag kommer till en av de sista så fastnar den i mitt skín. Den sitter fast och ju mer jag drar i den desto djupare fastnar den. Jag känner hur nålen går igenom mitt finger. Det gör förjävligt ont. Jag ropar på min farbror men ingen svarar. När jag lyckats få ut nålen så kommer det en tjock man som går förbi och möter min blick, han går förbi in i ett annat rum. Han har händerna längs med sidorna och i den ena har han en pistol. När han försvunnit så springer jag och gömmer mig i en garderob. Men han hittar mig. Jag slänger mig bakåt och trycker mig mot väggen längst in. Då är det någon (jag tror det var min mormor) som lyckas sänka honom på något sätt. (hur vet jag inte) Hon säger att jag ska springa nånstans, men jag kommer inte ihåg vart. Jag springer mot ytterdörren iaf och ser någon jag känner genom ett fönster. När jag kommer ut så ligger hela min familj inkl. min farbror, och sover med gråa täcken på gräsmattan. Flickan jag såg sitter på en stor trehjuling och verkar vara utvecklignsstörd, hon är i min ålder, hon cyklar sakta och ser ner i marken hela tiden.

När jag vaknar efter det har jag en obehaglig känsla i mitt finger. Och nu när jag skriver det här i efterhand undrar jag om min familj sov eller var döda och låg övertäckta med grå plast...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0