Förvirande rakt igenom




Jag har ett dilemma... Trodde jag iaf, men jag googlade det och fick fram detta: Dilemma betyder "dubbelsats" eller "tvådelad sats" och syftar på den första premissen i form av en disjunktion. I traditionell retorik användes denna form av slutledning ofta för att komma fram till en slutsats som var ogynnsam för opponenten.

Och vafan betyder det?

Scrollade ner lite på Wiki och fick fram detta också: "Därför har ordet i vanligt språkbruk fått ungefär betydelsen "en valsituation där båda alternativen är dåliga."

Var det så svårt att bara skriva det? Ofta nån normal människa fattar det där första? Idioti...


Men eftersom jag inte hade ett dilemma för mina alternativ är två bra alternativ så here it comes: Antingen så blir det ett pass på gymmet imorgon eller så blir det lite shopping i stan... Jag vill båda men jag vet inte vilket jag vill mest. Livets svåra val!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0