Äta gott, leva gott!

 

 

De som säger att vegetarianer bara äter äcklig och tråkig mat är verkligen helt ute å cyklar! Har varit det i ungefär 4 månader nu och har inga problem alls. Tycker de e skitkul att testa ny mat och få laga precis det jag vill ha nästan varje dag. Jag har inte märkt av att jag inte äter kött på några sätt. Allt e som vanligt den enda skillnaden är att jag gör mig själv och världen en tjänst. Och med mig själv menar jag att jag i princip inte kan äta någon skräpmat, Donken, BK och pizza är inget som funkar utan kött för mig.

 

 

Västerbottenpaj


Ingredienser:

Färdigt pajskal från ica (behöver inte förgräddas)

 

Fyllning:
1 ägg
1dl mjölk/ 0.5dl mjölk + 0.5 dl grädde
ca 2 dl riven västerbotten ost
salt och peppar

 

Grädda i ugnen 200 grader i ca 25-35 minuter tills pajen fått en gyllene färg och äggstanningen (fyllningen) stelnat.

 

Tillbehör:

Creme fraiche
Finhackad rödlök
Röd caviar (stenbitsrom)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0